Zin in Mediterraans eten?

Mediterraans etenJe hebt honger, trek bedoel je. Je weet niet wat je moet eten en hebt geen zin om te koken. Je kan iets bestellen via de catering en gaat op zoek naar een lekker gerecht. Je komt op een leuke pagina die Mediterraans eten verkoopt. Je bent eigenlijk best wel benieuwd wat het is want je hebt nog nooit eerder Mediterraans eten op. Dit wordt dus even een klein onderzoekje. Gelukkig zijn wij er, wij zijn hier om jou te helpen met het zoeken van de juiste gerechten voor het Mediterraans eten. In dit artikel gaan we in op de verschillende behoeftes van de mens op het gebied van voedsel.

Eten is belangrijk, heel erg belangrijk. Zonder eten kunnen mensen niet goed presteren en hebben mensen te weinig energie. Maar hoe zit dat eigenlijk?

Je lichaam haalt verschillende stoffen uit eten die ervoor zorgen dat je normaal kan functioneren. Gezond eten zorgt er ook voor dat je minder snel ziek wordt en beter op gewicht blijft. Een aantal standaard tips om gezond te eten zijn: ontbijt iedere dag, hou regelmaat in de tijdstippen van eten, sla geen maaltijden over en neem genoeg tussendoortjes zodat je energielevel op peil blijft.

Je dieet aanpassen

Nu heb je een beetje de basis gezien van Mediterraans eten en je bent op zoek naar een nieuwe manier om je dieet aan te passen en of te veranderen. Die Hollandse stamppot komt je de neus uit en je bent op zoek naar iets nieuws via de catering. Je zoekt naar Mediterraans eten. Dit wil eigenlijk zeggen: eten dat stamt uit de landen rond de middellandse zee. Denk hieraan aan, Portugal, Spanje, Frankrijk, Griekenland en Italië. De maaltijden zijn vaak heel eenvoudig met een aantal vaste componenten in het gerecht. Je moet gaan denken aan gerechten met veel verse groenten en fruit, denk ook aan bonen. Vaak wordt het gebakken met olijfolie, dit is minder vet dan bakboter. Naast groenten en fruit ook veel noten.

Hoofdingrediënt

Als hoofdingrediënt moet je denken aan kip of vis. Vaak wordt dit gecombineerd met een stuk volkorenbrood. Het mediterrane voedingspatroon is een goede keuze voor mensen met diabetes, laat onderzoek zien. Het houdt de bloedsuiker stabieler en beschermt tegen hart- en vaatziekten. Het is daarom ook een goed idee voor mensen zonder diabetes!

Waarom is Mediterraans eten gezond bij de catering? In de groenten en fruit zitten veel vitaminen. In het volkorenbrood zitten veel vezels die goed zijn voor het lichaam.

De koolhydraten worden omgezet in bloedsuiker. In de vis en olie zitten veel verzadigde vetten.

Posted by Nikita van Belkom

Geef een antwoord